poniedziałek, 28 listopada 2016

IX Kielecki Bieg Niepodległości


Biegi niepodległościowe mają to do siebie, że są rozgrywane w podniosłej i patriotycznej atmosferze. Niekiedy nie wiemy jak pokazać swój patriotyzm i udział w takim biegu daje nam na to szansę.  ,,Bycie Polakiem to powód do dumy''.

Nie zastanawiałem się zbyt długo gdzie pobiegnę bieg niepodległości. Kielce darzę sympatią, bo właśnie tu coś drgnęło i moje bieganie stało się szybsze. Kielecki Bieg Niepodległości ma bardzo wiele zalet.  Brak wpisowego i atestowana trasa na 10 km to jest to czego mi potrzeba, inne sprawy jak bogaty pakiet startowy i medal na mecie schodzą na drugi plan.

początek biegu

Tuż przed odliczaniem i wystrzałem startera wszyscy biegacze odśpiewali Mazurka Dąbrowskiego. Szkoda. że nieliczne osoby nie wiedzą jak zachować się w takim momencie. Ściągnięcie czapki czy pozycja na baczność powinny być czymś normalnym,

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi Włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

na 8 kilometrze

Trasa biegu idealnie poprowadzona. Każdy kilometr mijał bardzo szybko. Tu zakręt, tam zakręt, tu podbieg, tam zbieg... i właśnie takie "tu, tam" sprawiały, że nie było mowy o nudzie. Wyniki jakie osiągali zawodnicy były naprawdę dobre. Potwierdza to mój rezultat gdyż na mecie zameldowałem się z czasem 42:46. Co dało najlepszy wynik na 10 km w tym roku.

Marsz, marsz...

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz